Hola a tots Tikitakers!! Vos deixam els dos darrers informes que vàrem fer al Ceip Rei Jaume III amb el coordinador TIC del centre.
ENTREVISTA AL COORDINADOR
TIC del centre CEIP Rei Jaume III
-Ús educatiu de les eines
de la xarxa. Comunicació multimèdia a
l’ensenyament
· Analitzar l’ús que es fa al centre de les xarxes socials.
· Al tractar-se d’un centre de primària, els alumnes no fan
servir cap xarxa social com a eina del centre. Si que disposen del Classroom,
que no és una xarxa social en sí, sinó que té una finalitat més educativa.
· El centre disposa de web i d'una pàgina de Facebook,
destinats a fer arribar informació a les famílies.
-Cal entrevistar a un
informant clau (preferentment coordinador TIC)
i plantejar-li les
següents qüestions:
· Quin ús es fa de les TIC per part del professorat?
· Pel que fa a dins l’aula, cada professor en fa un ús
diferent, en funció del nivell amb el qual treballen. A infantil i primer cicle
es fa servir de suport (a través del projector). A segon cicle ja se’n fa un ús
directe amb els alumnes, ja que aquests disposen de portàtil per fer feina a classe.
· A part, el professorat disposa d’adreça de correu del
centre i de un drive on comparteixen documents de centre.
· Quin ús en fa l’alumnat?
· Al primer cicle en fan ús en activitats puntuals, a l’aula
d’ordinadors.
· Els alumnes de segon cicle, de 4t a 6è, fan servir
portàtils a l’aula. (4t fa servir Chromebooks, a 5è i 6è empren els ultraportàtils
de La Conselleria)
· S’utilitzen a totes les assignatures?
· Si, el centre entén que els ordinadors són una eina més
per a l'educació, que per tant es fa servir en el moments i activitats que cada
mestre considera oportú. Així i tot cal esmentar que l'ús dels ordinadors té especial
importància a matemàtiques, àrea que es desenvolupa seguint un material d’un
mestre del centre, sense cap llibre.
· S’utilitzen les xarxes socials al centre? En cas
afirmatiu, quines?, en cas
negatiu, per quin motiu?
· Al ser alumnes de primària, no es fan servir, llevat del
Classroom, que es tracta d’un entorn virtual educatiu.
· Com es valora la utilització de les TIC?, i de les xarxes
socials?
· Es valora de forma positiva l'ús de les TIC, i s’aposta
per anar millorant així com ens és possible.
· Quins són els principals avantatges?
· I les principals dificultats i/o inconvenients?
· Avantatges: són eines molt engrescadores per als alumnes,
que ofereixen moltes possibilitats de cara a treballar dins les aules.
· Com a dificultats, sobretot està la part econòmica, ja
que suposa anar fent inversions que no sempre són fàcils per a un centre
educatiu.
· Heu tingut algun problema d’assetjament escolar per un
mal ús de les
xarxes socials?
· Que jo en tengui coneixement, no. Pel que fa a l'ús del
correu de la GSuite de Google, es fa un seguiment del que s'envien els alumnes
entre ells, per evitar problemes.
· El centre disposa d’alguna mesura o protocol a seguir en
cas
d’assetjament?
· El centre disposa de varies mesures en cas d’assetjament
escolar, com per exemple una xerrada amb els pares i amb els alumnes per tal de
solucionar el conflicte com abans possible abans d’arribar a mesures legals.
· El centre utilitza alguna eina de la Web 2.0 per a
comunicar-se i
intercanviar informació amb les famílies?
· De moment, llevat del correu, no.
-Eines de creació i
presentació de la informació educativa
· El centre utilitza eines de creació i presentació de la
informació?
En cas afirmatiu:
- Quines eines?
· Es fan servir sobretot les eines de la Gsuite (Drive) de
Google, sobretot els documents, full de càlcul i presentacions.
- Per a quina/es assignatura/es?
· Per qualsevol assignatura on aquestes puguin tenir un ús.
- Amb quina finalitat (presentar continguts,
joc, avaluació, ...?
· Vàries, sobretot per fer feines de classe, treballs,
deures, etc.
· L’equip docent, comparteix aquests recursos?
· Sí, ara estam començant a fer feina amb google drive, i
una de les idees és tenir més fàcil compartir el material de que disposam.
· En general, cada docent dissenya les seves pròpies
presentacions, les
descarrega d’internet i/o re-utilitza les
dels seus companys?
· Com sempre, depèn del mestre, però hi ha bastants de
docents que creen el seu propi material, adaptat a les seves necessitats.
Comentarios
Publicar un comentario