Bones Tikitakers!
A la classe del dia 5 d'octubre varem definir els concpetes de treball col·laboratiu i cooperatiu, i després els posarem en comú.
A simple vista pot parèixer que col·laborar i cooperar és el mateix, és a dir, qualsevol d'aquests treballs és un treball en equip, però no és així, hi ha diferències.
En general, els grups col·laboratius i cooperatius treballen junts amb un objectiu comú o compartit. La diferència més visible la trobam en la forma de repartir la feina:
Quan es coopera el grup es divideix en equips especialitzats que realitzen una part de la feina. Els membres de cada equip tenen funcions específiques i el treball es considera completat quan tots els membres han acabat la seva part.
Quan es col·labora els membres del grup treballen per un objectiu comú. Però cadascú, individualment, intenta assolir en solitari la meta. Dues produccions tenen lloc en paral·lel: una producció col·lectiva i les produccions individuals de cada participant.
A més, per posar-ho en pràctica, na Lina ens va proposar una activitat, la qual consistia en elaborar un conte entre tots els participants del grup alhora, treballant cada un al seu ordinador amb un document compartit i sense poder parlar entre nosaltres, fet que va provocar que a l'inici era un poc caòtic fins que varem descobrir el xat. Això ens va ajudar a millorar la nostra comunicació i a acabar el conte.
Aquesta experiència va ser alhora frustrant i divertida, i també entretinguda.
Com a futurs mestres ens ajudarà a treballar en equip amb els altres professors i així poder arribar a un objectiu comú, ja sigui amb treball cooperatiu o col·laboratiu.
A la classe del dia 5 d'octubre varem definir els concpetes de treball col·laboratiu i cooperatiu, i després els posarem en comú.
A simple vista pot parèixer que col·laborar i cooperar és el mateix, és a dir, qualsevol d'aquests treballs és un treball en equip, però no és així, hi ha diferències.
En general, els grups col·laboratius i cooperatius treballen junts amb un objectiu comú o compartit. La diferència més visible la trobam en la forma de repartir la feina:
Quan es coopera el grup es divideix en equips especialitzats que realitzen una part de la feina. Els membres de cada equip tenen funcions específiques i el treball es considera completat quan tots els membres han acabat la seva part.
Quan es col·labora els membres del grup treballen per un objectiu comú. Però cadascú, individualment, intenta assolir en solitari la meta. Dues produccions tenen lloc en paral·lel: una producció col·lectiva i les produccions individuals de cada participant.
A més, per posar-ho en pràctica, na Lina ens va proposar una activitat, la qual consistia en elaborar un conte entre tots els participants del grup alhora, treballant cada un al seu ordinador amb un document compartit i sense poder parlar entre nosaltres, fet que va provocar que a l'inici era un poc caòtic fins que varem descobrir el xat. Això ens va ajudar a millorar la nostra comunicació i a acabar el conte.
Aquesta experiència va ser alhora frustrant i divertida, i també entretinguda.
Com a futurs mestres ens ajudarà a treballar en equip amb els altres professors i així poder arribar a un objectiu comú, ja sigui amb treball cooperatiu o col·laboratiu.
Comentarios
Publicar un comentario